someday my pain

Publicerad 2010-09-23 14:28:29 i Bilder,

jag tror att jag håller på att dö. alltså musik. musik. musik. förutom att det är det bästa som finns är det även något som berör, värmer, får en att gråta, får en att skratta. jag hade tänkt att ge er lite små tips på några bra artister/band som ni gärna får ta en titt på. kanske några band som inte är så igenkända, men samtidigt band som alla känner till.
bon iver - är du en sådan som jag som inte tycker om hög musik när du tar det lugnt. något behagligt men ändå inte för mesig. något fint med ändå fult. någon galet likt mycket annat men så sjukt olikt och speciellt. här har ni mannen legenden själv. underbar musik, som man kan lyssna på i timme efter timme efter ti..mme.. ef....t.er...
en av de helt klart finaste låtarna.
melissa horn - förvånade? neee. funkar både när man är ledsen, glad och tom. söt är hon också. och hennes texter berör och antagligen kan alla någonstans känna igen sig i hennes djupa ord och melodier. en stor inspiration och förebild för mig. hon ligger djupt om hjärtat.
lyssna på låten till hiva med, den finaste men mest bortglömda låten av melissa.
king of convenience - ett väldigt nyfunnet band för min del. två söta killar, väldigt söt musik. bra gitarrspel och vackra toner. någon blandning mellan stämmsång, jazz. gärna något man sitter och slappnar av och drömmer sig bort till. underbart.
som sagt.

Kommentarer

Postat av: karolina

Publicerad 2010-09-23 14:49:28

proud!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela