lie lie die

Publicerad 2009-11-08 21:15:25 i Bilder,

en vardag består av många lögner. det kan var en lögn till en vän;
"nej du, jag kan inte ses idag. för jag...eh... har ont... eh i magen..." (jag vill inte träffa dig..)
det kan också var en lögn till en förälder;
"jag ska ha myskväll ikväll" (JAG SKA SUPA SKITEN UR MIG!!!!!!!!)
alla lögner är fula. vissa är acceptabla vissa absolut inte. en oacceptabel lögn var jag med om idag. en lögn som sårar människor. att personer kan få för sig att genom att ljuga löser sig allting. tills sanningen kommer krypandes och allt bara rasar. för ljugaren som oftast i det fallet kanske förlorar personen den älskar, en nära vän eller kanske till och med en familjemedlems tillit.
ur mitt perspektiv är ljugaren en fegis. en stor jävla mes. att tala sanning kan vara väldigt fult ibland, men att stå för sina handlingar är också det modigaste som finns. dom kan vara så hemska så att själva sanningen skadar personer. men en sak är säker. att ljuga är ännu fulare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela