det hörs på stegen när du går. så säg ingenting till mig.

Publicerad 2009-11-10 18:06:40 i Bilder,

du finns i mina drömmar när jag sover. jag andas in och det känns som första gången. du håller om mig och jag vill stanna kvar.
det är en dröm om dagen och en vaken kall svettig fruktan om natten. om du valde att leva och inte dö skulle du inte kallas egoist. du skulle vara omtyckt. det är inget jag funderar på men många andra. att leva eller dö? är att dö mycket härligare än en dröm? jag tror inte det. det finns en tro hos personer, en längtan att döden är mycket bättre än livet. jag brukar mest bara tänka, drömma och filosofera. men jag försvinner fortfarande inte i tanken att det skulle vara bättre att dö även fast man har det jobbigt. jag kan tyckas flummig, men jag vet vad jag pratar om. min fråga är bara. varför en sådan längtan till döden när livet är en gåva och något man ska utnyttja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela